Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009

Chevrolet Camaro - Η επιστροφή του θρύλου




Σπύρος Ρέκκας

Άρθρο του στο περιοδικό "Έψιλον"

Η Σεβρολέ Καμαρό επιστρέφει στην ευρωπαϊκή αγορά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά και υψηλή ιπποδύναμη. Η νέα Καμαρό διαθέτει στιβαρό, χαμηλωμένο αμάξωμα, ενώ οι αναλογίες και τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία παραπέμπουν στο αρχικό πρωτότυπο.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η επίτευξη μιας ισορροπίας μεταξύ παραδοσιακών και σύγχρονων στοιχείων χαρακτηρίζει το εσωτερικό του νέου αυτοκινήτου. Τα δύο στρογγυλά όργανα σε βαθιές τετράγωνες υποδοχές παραπέμπουν στις κλασικές Καμαρό. Αυτή η επιλογή δημιουργεί αντίθεση με το πακέτο φωτισμού του εσωτερικού χώρου, που χρησιμοποιεί προηγμένη τεχνολογία φώτων LED. Λεπτομέρειες, όπως χρωμιωμένα χειριστήρια, ματ επιφάνειες και υφασμάτινα ή ακρυλικά τμήματα υψηλής ποιότητας, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πολυτελούς εσωτερικού χώρου. Η ομάδα των οργάνων στην κεντρική κονσόλα προέρχεται από την Καμαρό του 1969, αλλά τώρα διαθέτει σύγχρονο κρυφό φωτισμό LED.

Η ισχύς για να κινηθεί γρήγορα το μεγάλο αμάξωμα προέρχεται από έναν θηριώδη κινητήρα V8 6.200 κ.εκ. Η απόδοσή του φθάνει τους 422 ίππους και η ροπή ξεπερνά τα 56 χλγμ. Συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Το μοτέρ, που χρησιμοποιείται και στην Κορβέτ, έχει κυλινδροκεφαλές υψηλής ροής για καλή ροπή στις χαμηλές στροφές και άφθονη ισχύ στις υψηλές.

Όταν συνδυάζεται με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, η ισχύς περιορίζεται στους 400 ίππους. Το σύστημα ενεργού διαχείρισης καυσίμου (Active Fuel Management) συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου, καθώς δίνει τη δυνατότητα στο μοτέρ να λειτουργεί μόνο με τέσσερεις κυλίνδρους σε συνθήκες ελαφρού φορτίου. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.

Έξτρα προσφέρεται ένα αγωνιστικό/σπορ πρόγραμμα, που αλλάζει τις ρυθμίσεις στον κινητήρα, στο κιβώτιο ταχυτήτων, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης. Έτσι, οι τυχεροί κάτοχοι της νέας Καμαρό έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τις επιδόσεις της σε πίστες, οδηγώντας με ασφάλεια.

Η έκδοση με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο περιλαμβάνει μια λειτουργία ελέγχου εκκίνησης (Launch Control) για ταχύτερες επιταχύνσεις από στάση. Τα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα (μπροστά 355/πίσω 365 χιλ.) και οι τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες της Brembo φροντίζουν για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές για να αντέχουν τη σκληρή χρήση στην πίστα. Η εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιεί μια διάταξη γονάτων πολλαπλών συνδέσμων. Η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση είναι απομονωμένη από το πλαίσιο, για να περιορισθούν οι θόρυβοι.

Η νέα Καμαρό παρέχει υψηλά ποσοστά ασφάλειας στους επιβάτες της. Ο εξοπλισμός ασφαλείας, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και πλήρες σετ αερόσακων.




Δεν υπάρχουν σχόλια: