Κατερίνα Τζωρτζινάκη
Δημοσιογράφος
Πέρυσι ήταν ο Σεφέρης, η μετάφραση των Νέων Ελληνικών σε... Νέα Ελληνικά και οι τρόποι επανασύνδεσης με την παράδοση.
Η Εξεταστική Επιτροπή ήταν σαφής. Οσοι θέλουν να τα πάνε καλά στα μαρμαρένια αλώνια των Πανελληνίων, δεν πρέπει να απομακρυνθούν από το «κανονικό», το «ορθόδοξο» που τους υπαγορεύεται. Η απομάκρυνση απ' την παράδοση είναι οπωσδήποτε αρνητική και οφείλουν να εξηγήσουν όχι μόνο το γιατί, αλλά και το πώς θα το ανατρέψουν αυτό. Ψιλά γράμματα το γεγονός ότι ο Σεφέρης μόνο «παραδοσιακός ελληνολάτρης» δεν ήταν.
Και φέτος η Επιτροπή ήταν πιστή στο ραντεβού της με την παράδοση. Τα μέλη της Επιτροπής μπορεί να αλλάζουν, αλλά η εμμονή της στη σύνδεση του παλιού με το καινούργιο παραμένει αναλλοίωτη. Το βιβλίο κινδυνεύει και οι υποψήφιοι καλούνται να το σώσουν.
Στην παραγωγή κειμένου (έτσι αποκαλούν οι σοφοί, πλέον, την έκθεση) ζητήθηκε από τους υποψηφίους να αιτιολογήσουν την καταστροφή των βιβλίων κατά το τέλος του σχολικού έτους και να αναφερθούν στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης.
Δηλαδή, επειδή δεν συνυπάρχει αρμονικά το χαρτί με το πυρίτιο, ρίχνονται τα σχολικά βιβλία στην πυρά, κι όχι γιατί είναι προχειρογραμμένα, απωθητικά, ενισχύουν την αποστήθιση και υπηρετούν την παντοδυναμία των εξετάσεων; Η τελετουργία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των παιδιών του Διαδικτύου. Και οι γενιές που δεν μεγάλωσαν με υπολογιστή και κινητό, με αυτή τη συμβολική βία μετέδιδαν το μήνυμα της απαρέσκειας γι' αυτό που εκπροσωπεί το σχολικό βιβλίο, την απόλυτη έκφραση της συμβατικής γνώσης.
«Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο» καταλήγει το κείμενο του «στηθοσκόπου της αγωνίας μας», Αγγελου Τερζάκη, που δόθηκε στις αγρίως στρεσαρισμένες νεανικές ψυχές. Τα «ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης» δεν είναι τα βιβλία της γενιάς του Web;
Δημοσιογράφος
Πέρυσι ήταν ο Σεφέρης, η μετάφραση των Νέων Ελληνικών σε... Νέα Ελληνικά και οι τρόποι επανασύνδεσης με την παράδοση.
Η Εξεταστική Επιτροπή ήταν σαφής. Οσοι θέλουν να τα πάνε καλά στα μαρμαρένια αλώνια των Πανελληνίων, δεν πρέπει να απομακρυνθούν από το «κανονικό», το «ορθόδοξο» που τους υπαγορεύεται. Η απομάκρυνση απ' την παράδοση είναι οπωσδήποτε αρνητική και οφείλουν να εξηγήσουν όχι μόνο το γιατί, αλλά και το πώς θα το ανατρέψουν αυτό. Ψιλά γράμματα το γεγονός ότι ο Σεφέρης μόνο «παραδοσιακός ελληνολάτρης» δεν ήταν.
Και φέτος η Επιτροπή ήταν πιστή στο ραντεβού της με την παράδοση. Τα μέλη της Επιτροπής μπορεί να αλλάζουν, αλλά η εμμονή της στη σύνδεση του παλιού με το καινούργιο παραμένει αναλλοίωτη. Το βιβλίο κινδυνεύει και οι υποψήφιοι καλούνται να το σώσουν.
Στην παραγωγή κειμένου (έτσι αποκαλούν οι σοφοί, πλέον, την έκθεση) ζητήθηκε από τους υποψηφίους να αιτιολογήσουν την καταστροφή των βιβλίων κατά το τέλος του σχολικού έτους και να αναφερθούν στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης.
Δηλαδή, επειδή δεν συνυπάρχει αρμονικά το χαρτί με το πυρίτιο, ρίχνονται τα σχολικά βιβλία στην πυρά, κι όχι γιατί είναι προχειρογραμμένα, απωθητικά, ενισχύουν την αποστήθιση και υπηρετούν την παντοδυναμία των εξετάσεων; Η τελετουργία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των παιδιών του Διαδικτύου. Και οι γενιές που δεν μεγάλωσαν με υπολογιστή και κινητό, με αυτή τη συμβολική βία μετέδιδαν το μήνυμα της απαρέσκειας γι' αυτό που εκπροσωπεί το σχολικό βιβλίο, την απόλυτη έκφραση της συμβατικής γνώσης.
«Η μάχη του ανθρώπου δεν θα χαθεί ενόσω θα υπάρχει καταφυγή του Λόγου, το βιβλίο» καταλήγει το κείμενο του «στηθοσκόπου της αγωνίας μας», Αγγελου Τερζάκη, που δόθηκε στις αγρίως στρεσαρισμένες νεανικές ψυχές. Τα «ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης» δεν είναι τα βιβλία της γενιάς του Web;
1 σχόλιο:
Βάλε ρε καρντάσι ένα ρεμπέτικο ανάρτηση να γίνει ο χαμός
Γεια χαρά και καλή δύναμη
Τι με λες ρε
Δημοσίευση σχολίου