Αγγελική Μπούμπουκα
Αρθρογράφος
Άρθρο της στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" - 4/7/2010
Αρθρογράφος
Άρθρο της στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" - 4/7/2010
Τον αντίκτυπο του Ιντερνετ στη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές επτά χωρών καταγράφει η έρευνα «Δείκτης Ψηφιακής Επιρροής», που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, για λογαριασμό διεθνούς εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων (digitalinfluence.fleishmanhillard.com).
Κεντρικό συμπέρασμα είναι ότι το Διαδίκτυο αποτελεί μακράν το πιο επιδραστικό μέσο και δεν αναμένεται να χάσει αυτό το προνόμιο, τουλάχιστον τα επόμενα δύο χρόνια.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 4.243 χρηστών του Ιντερνετ, οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με την κατανάλωση κάθε μέσου και για τη σημασία που αποδίδουν σε αυτό. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
* Υπάρχει έλλειμμα χρηματοδότησης
Το Ιντερνετ είναι μακράν το σημαντικότερο μέσο στη ζωή των καταναλωτών, αλλά οι εταιρείες εξακολουθούν να επενδύουν λίγο σε απόπειρες διαδικτυακού μάρκετινγκ.
*Στην αιχμή της ανάπτυξης, η Κίνα
Οι κινέζοι χρήστες του Ιντερνετ αποτελούν τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο πληθυσμό online καταναλωτών παγκοσμίως (330 εκατομμύρια). Υιοθετούν γρήγορα τις νέες τεχνολογίες και το πεδίο είναι ανοιχτό για ακόμη μεγαλύτερη επέκταση, καθώς σήμερα μόνο 27% των κατοίκων της χώρας έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
*Το Ιντερνετ δεν είναι απλά μόδα
Αποτελεί πυρήνα της διαδικασίας λήψης αποφάσεων σε πολλά επίπεδα: Χρησιμοποιείται ως αξιόπιστο εργαλείο έρευνας και επικοινωνίας και επηρεάζει πολλές από τις επιλογές μας -από το πού θα συναντηθούμε με τους φίλους μας μέχρι το πού θα επενδύσουμε.
*Υπερβολικά πολλές πληροφορίες
Το ότι μοιραζόμαστε πάρα πολλές προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο αποτελεί μια αυξανόμενη απειλή. Από τη διαρκώς διευρυνόμενη χρήση των κοινωνικών μέσων προκύπτει η ανάγκη κοινής συναίνεσης για το περιεχόμενο που θα δημοσιοποιούμε, ο μεγάλος όγκος του οποίου είναι μάλλον αδιάφορος και βαρετός.
*Εμπιστοσύνη με επιφυλάξεις
Οι χρήστες, στην πλειοψηφία τους (39%), εμπιστεύονται το Ιντερνετ ως πηγή ενημέρωσης. Προτιμούν όμως να διασταυρώνουν τις πληροφορίες σε διάφορες διαδικτυακές πηγές. Καταγράφονται τάσεις μεγαλύτερης εμπιστοσύνης σε κυβερνητικές και εταιρικές πηγές παρά σε αναρτήσεις άλλων χρηστών.
*Ελλειψη εμπιστοσύνης στους μπλόγκερ με χορηγούς
Παρ' όλο που τα μπλογκ εξακολουθούν να είναι δημοφιλή ως πηγές ενημέρωσης, ανασκόπησης και γενικής πληροφόρησης, σε όλες τις χώρες καταγράφεται μείωση της εμπιστοσύνης προς μπλόγκερ που είναι γνωστό ότι έχουν χορηγούς ή πληρώνονται για το περιεχόμενό τους.
*Εμπιστοσύνη σε πραγματικό χρόνο
Οι χρήστες πλατφορμών μικρομπλόγκινγκ (Twitter κ.λπ.) κρίνουν θετικά τις εταιρείες που παρακολουθούν τις αναρτήσεις τους και απαντούν άμεσα στις παρατηρήσεις τους για προϊόντα. Σε ποσοστό 75% το εκλαμβάνουν ως ενδιαφέρον για τις ανάγκες τους αλλά υπάρχει και το 14% που το θεωρεί κατασκοπία σε βάρος του.
*Μη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των κινητών
Παρ' όλο που η κινητή τηλεφωνία αναπτύσσεται διαρκώς τεχνολογικά, οι περισσότεροι χρήστες δεν αξιοποιούν ακόμα τις εφαρμογές και τις δυνατότητες που τους παρέχονται.
*Προς τα πού πάμε;
Στο ερώτημα αν η επίδραση του Ιντερνετ στους καταναλωτές θα συνεχίσει να αυξάνεται παράλληλα με το ίδιο το δίκτυο την επόμενη διετία οι απαντήσεις διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Οι Κινέζοι (85%) λένε «ναι», αλλά οι υπόλοιποι προβλέπουν επίδραση ανάλογη με τη σημερινή (σε ποσοστά 56-80%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου