Αγγελική Μπούμπουκα
Αρθρογράφος
Άρθρο της στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" - 13/3/2011
Αρθρογράφος
Άρθρο της στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" - 13/3/2011
Οσο οι επαφές μας αυξάνονται στο Διαδίκτυο και δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε αναρτήσεις και ειδήσεις, νέα εργαλεία προσφέρονται να τις οργανώσουν.
Υπάρχει μια μάλλον αναμενόμενη εξέλιξη στη σχέση του χρήστη του Διαδικτύου με τα εργαλεία που αυτό του προσφέρει.
Αφού αντιληφθεί ότι δεν γράφει πια με τόση συνέπεια στο μπλογκ του, ότι ύστερα από μερικές χιλιάδες «like» βαρέθηκε το Facebook και ότι καλή είναι η κουβεντούλα σε πραγματικό χρόνο στο Twitter αλλά κάτι χάνει από αυτό όταν δεν είναι online, έρχεται η ώρα του «curation».
Η «επιμέλεια» περιεχομένου είναι το φιλτράρισμα που μπορεί να κάνει είτε ο ίδιος ο χρήστης είτε μια μηχανή για λογαριασμό του, ξεσκαρτάροντας αμέτρητες ειδήσεις, αναρτήσεις, φωτογραφίες, βίντεο και κάθε είδους περιεχόμενο που μοιράζεται μέσω των κοινωνικών δικτύων, και στη συνέχεια η παρουσίασή τους σε διαμορφωμένες πλατφόρμες. Τις πιο γνωστές πλατφόρμες της δεύτερης κατηγορίας, όπου η επιλογή γίνεται πιο μηχανικά, παρουσιάζουμε σήμερα.
Καθεμία τους ταξινομεί τις ειδήσεις/αναρτήσεις σε μια διάταξη φύλλου διαδικτυακής εφημερίδας ή περιοδικού, διευκολύνοντας την ανάγνωση και το σερφάρισμα ανάμεσά τους.
Εξ αυτών, το Paper.li και το Tweetedtimes.com είναι εκείνες που παράγουν ένα διαδικτυακό προϊόν που μοιάζει να αντανακλά περισσότερο τα προσωπικά ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη.
Ακόμη κι αν πολλά από τα links που μοιράζονται οι επαφές του δεν τον εκφράζουν και δεν θα τα αναμετέδιδε ο ίδιος, είναι μάλλον ενδεικτικά των θεματικών που παρακολουθεί και του είδους των «φίλων» που έχει επιλέξει.
Και οι τρεις πλατφόρμες ενθαρρύνουν την αλληλοπαρακολούθηση (follow) και τη διαμοίραση (sharing) των φύλλων άλλων χρηστών. Ολες τους πειραματίζονται με νέες εφαρμογές.
Είναι μάλλον η δημοφιλέστερη σχετική υπηρεσία και είναι ανεξάρτητη. Οργανώνει αυτόματα μια διαδικτυακή έκδοση με διάταξη σελίδας εφημερίδας, βασισμένη στα links που μοιράστηκαν το τελευταίο 24ωρο στο Twitter είτε οι επαφές ενός χρήστη είτε μια συγκεκριμένη λίστα επαφών του ή το σύνολο των χρηστών του δικτύου που χρησιμοποίησε ένα συγκεκριμένο tag.
Μια διαδικτυακή εφημερίδα διαμορφώνεται ανά λίγες ώρες και περιλαμβάνει τα links που μοιράστηκαν πρόσφατα οι επαφές ενός χρήστη στο Twitter ή αναρτήσεις επί μιας συγκεκριμένης αναζήτησης. Υποδεικνύεται, όμως, και πόσοι «φίλοι» (άλλοι χρήστες που ακολουθούνται) ή «φίλοι φίλων» έχουν μοιραστεί κάθε link, δείχνοντας τη δυναμική του κάθε συνδέσμου.
Οπως και στο Paper.li, εδώ ο χρήστης διαμορφώνει μια προσωπική έκδοση, σαν περιοδικό. Δεν προεπιλέγει, όμως, τους χρήστες που θα παρακολουθεί αλλά τη θεματική που τον ενδιαφέρει. Ορίζει τη γλώσσα που προτιμά για το περιεχόμενο (π.χ. ελληνικά) και τις λέξεις-κλειδιά που θα καθορίσουν τι είδους περιεχόμενο θα λαμβάνει αυτομάτως από το Web.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου